Registrace firmy do katalogu zdarma – jak na to

Jako provozovatelé komerčních i nekomerčních webů potřebujete v síti oslovit co nejvíce uživatelů. Tím vzroste vaše šance na získání zakázky. Jednou z možností, jak navýšit počet potenciálních klientů, je registrace firmy do katalogu. Zdarma si tak opatříte odkazy vedoucí z oborových a zbožových katalogů na vaše stránky, což pozitivně ovlivní jejich umístění ve vyhledávačích. Kam můžete vaši nabídku na internetu zaevidovat si ukážeme v článku. Také si řekneme, kteří profesionálové to případně udělají za vás.

Poskytovatelé služeb a registrace firmy do katalogů zdarma

Díky přechodu na vyhledávání pomocí fulltextu vám postačí registrace vaší firmy do několika top online katalogů. Pokud vlastníte fyzickou provozovnu nebo obsluhujete klienty, ať už u nich doma nebo na jiném místě, vytvořte si nejdříve zdarma základní profil na platformě Firmy.cz,. Dalších pár bodů, které mohou nominovat váš mateřský web na lepší pozici ve vyhledávačích, představuje záznam na Odkazy.seznam.cz. Podmínkou ovšem je uživatelsky přínosný obsah stránek. Posledním klíčovým místem, kde byste jako domácí podnikatelé neměli chybět, je katalog Najisto.centrum.cz. Také zde si zdarma udělejte mini prezentaci. Stejně jako v předchozích případech i zde je třeba vytvořit  další kvalitní externí link. Ze zahraničních katalogů využijte ke zvýšení návštěvnosti vlastních www ještě Google Places. Všechny zpětné odkazy budou důležité pro optimalizaci stránek pro vyhledávače zvané též SEO. 

Prodejci a registrace firmy do katalogů zboží

Zdarma, byť v okleštěné verzi, můžete jako majitelé e-shopů, vložit produkty do online srovnávačů. Pokud jste si pořídili profesionální internetovou prodejnu, stačí, když v administračním rozhraní spustíte XML feed. Ten se sám postará o představení vašeho sortimentu v klíčových katalozích zboží a jednou denně nabídku aktualizuje. Co se tuzemských platforem týče, neváhejte využít populární Zboží.cz. Po registraci produktů vaší firmy do dalšího českého katalogu Heureka.cz, by se mělo vše automaticky propisovat také na SrovnaníCen.cz, SeznamZbozi.cz a NejlepšíCeny.cz. K představení nabídky e-shopů slouží též zahraniční Google for Retail, který si denně prochází miliony lidí.

Kteří specialisté se postarají o registraci vaší firmy do katalogů

Nemáte-li chuť potýkat se  na vlastní pěst s vymýšlením poutavých nadpisů a výstižných popisků vaší činnosti, najměte si experty. Poohlédněte se po agenturách či jednotlivcích, kteří se věnují online marketingu a SEO – optimalizaci webů. Ochotně vyřeší registraci vaší firmy do oborových i zbožových katalogů za vás. Rovněž poradí, kde stačí evidence zdarma a kde už dává smysl investovat do placené verze. Delegováním této práce vám odpadne i nezbytné vyhledání klíčových slov, která profesionálové vkládají právě do registračních popisů.

Poplatky za registraci firmy a výrobků do internetových katalogů vám agentury obyčejně účtují podle počtu realizovaných zápisů. Současně s fakturou byste měli obdržet soupis, kde najdete přístupová hesla pro budoucí úpravy. Výhodou spolupráce s odborníky na internetovou propagaci je možnost objednat si u nich kompletní SEO vaší platformy. Pak bude v rámci optimalizace registrace firmy do katalogů automatickou součástí linkbuildingových služeb 

Teď už víte, proč investovat čas do registrace služeb a výrobků vaší firmy do katalogů. Zdarma tak získáte až deset zpětných odkazů, což pomůže zvýšit jejich umístění ve vyhledávačích. Úskalí této činnosti spočívá především v sestavení zákaznicky lákavých textací, v nichž by neměla scházet klíčová slova. To je hlavní důvod, kvůli němuž si lidé najímají odborníky. Dejte si proto záležet s formulací vaší budoucí propagace. Máte-li zájem o pomoc našeho experta, volejte SOS přes komentáře.

Jan Zeman