Generační rozdíly hrají velkou roli při používání vyspělých technologií. Nejinak je tomu u iPhone.
Generační rozdíly
Velké generační rozdíly můžeme pozorovat mezi lidmi narozenými v jednotlivých dekádách. Do takzvané vojenské generace patří lidé narození od roku 1925 do skončení druhé světové války. Tato generace byla zvyklá poslouchat příkazy vedoucích lidí ve společnosti. Žila spíše v tichosti a své názory si nechávala spíše pro sebe. Poslouchala rádio a četla denní tisk. Cestování pro ni bylo spíše výjimečné. Novodobé přístroje, zvláště chytré telefony jsou jim na obtíž a nerozumí jim. Zvládnou ještě tak telefonovat v rámci rodiny.
Do poválečné generace též nazývané baby boom generace spadají lidé narození do roku 1965. Velkou část prožili v odlišném režimu. Mají nastavené pevné a neměnné hodnoty, oceňují dostupnost vzdělávání, sociální jistoty a pořádek. Tato generace čte noviny, poslouchá rádio, sleduje televizi a více využívá telefony včetně těch chytrých.
Po této generaci přichází další, kterou lze přibližně ohraničit rokem narození 1982. Jde o tzv. Husákovy děti a je to generace nejsilnější nejen co do počtu, ale i co do kupní síly, protože je na vrcholu svého produktivního věku. Je racionální, zvyklá na pravidelný režim a je pro ni důležitá finanční jistota a zabezpečení rodiny. Je přivyklá na moderní technologie, jako jsou chytré telefony a počítače a sžila se s nimi. Na druhé straně zažila ještě focení na film.
Za mileniály označujeme osoby narozené mezi roky 1983 – 1997. Důležitou roli pro ně hrají osobní život a naplnění osobních ambicí. Tyto cíle a zážitky je pohánějí v profesním životě s heslem vydělat peníze a ty si pořádně užít. Rádi cestují, váží si času stráveného s kamarády, kvalitní gastronomie, hudby a relaxu. Vzdělání je prostředkem, jak se dostat za hranice a užít si dobrodružství. Tráví velké množství času na sociálních sítích a dochází u nich ke stírání reality a virtuálního světa. S používáním technologií nemají žádné problémy, protože s nimi vyrůstají od narození. Čeká na ně ještě dlouhé pracovní období a pro zaměstnavatele jsou více perspektivní než generace jiné.
Generace Z narozená mezi lety 1990 – 1999 zažívá obrovský rozvoj technologií; doslova vyrůstá na internetu a nezná dobu před chytrými technologiemi. Internet využívá denně stejně jako Youtube, má svoje oblíbené influencery, a sama často po podobných aktivitách pokukuje. Klasické metody vzdělávání jí mnohdy přijdou zbytečné a raději vše řeší v online světě.
Generace alfa žije v době po roce 2010. Doba, ve které jsou všudypřítomné technologie, včetně dotykových smartphonů s řadou funkcí a možností. Moderní doba sebou nese řadu technologických zázraků – digitalizace je všudypřítomná – ale také rizik a nebezpečí číhajících ve virtuálním světě. Děti této generace se rádi učí online a nevadí jim komunikace na dálku ať už s učitelem nebo kamarády. Naopak – často ji upřednostňuje. Generace alfa ráda kupuje a používá iPhone. Představuje pro ni základní nástroj a nezbytného průvodce životem. Nemusí příliš přemýšlet – vše je na síti – a iPhone je místo, které jí slouží jako úložiště pro všechna důležitá data. S iPhone v ruce se cítí bezpečná. Umí dokonale využívat nejmodernější software a svůj nástroj efektivně propojuje dalšími výrobky od Applu a s internetem. Ví, že s iPhonem v ruce může dálkově ovládat svůj příbytek – od otevření dveří, přes zapínání a vypínání světel až po regulaci topení. Proto při koupi iPhone nezapomíná na jeho zabezpečení a ochranu. Doslova ho “obléká” do nejrůznějších originálních obalů a krytů. telefonu. Mít z jejich hlediska ten nejlepší kryt na iPhone 6 je věcí cti.
Proto není divu, že výrobci krytů a obalů na iPhone se doslova předhánějí v nabídce a snaží se vycházet vstříc módním trendům. Je to podobné jako s oblečením. Proto lze také na síti nalézt skutečně hodně e-shopů. Svým způsobem jsou obdobou módních butiků.
Jak “oblékáte” svůj iPhone 6 vy? Dbáte na to, aby byl originální, výstřední, konzervativní, nebo ve společenském oblečení?