Účelem většiny webů je přitáhnout pozornost lidí, protože tím roste pravděpodobnost, že u nás někteří z nich utratí peníze. Návštěvnost a konverze stránek se buduje pomocí SEO – optimalizace. Praha, přesněji řečeno zdejší online projekty, na svých www často vynechávají takzvaný meta titulek a meta popisek. Přitom se tato metadata vejdou do jedné věty. Jejich vliv na popularitu a ziskovost stránek je ovšem zásadní. Nastudujte, jak se metadata doplňují a co tím získáte.
Proč SEO – optimalizace nejen v Praze pracuje s meta titulky
Když neopatříme web či e-shop meta titulkem, bude se ve fulltextovém vyhledávání zobrazovat bez názvu vystihujícího obsah naší platformy. Absence meta titulku tak bohužel dokáže odradit řadu uživatelů od návštěvy stránek. Proto se specialisté během SEO – optimalizace věnují doplnění tohoto “webového názvu”. Pokud například provozujeme masážní salon v Praze, otextujeme meta titulek následovně: Léčebné masáže – Praha 6 – za příznivé ceny. Slovo masáže je současně klíčové slovo, pod nímž zájemci proceduru hledají a specifikace lokality je pro cílovou skupinu stejně relevantní.
Při tvorbě meta titulku dbáme zkrátka na to, abychom zdůraznili podstatu sortimentu či služeb prezentovaných na našich www. Zabijeme tím dvě mouchy jednou ranou. Oslovíme více potenciálních klientů, což stimuluje náš příjem a současně uspokojíme algoritmy robotů a obsadíme tak vyšší a tudíž více navštěvovanou pozici ve vyhledávačích.
Tvorba meta titulku krok za krokem
Pokud si objednáme SEO – optimalizaci od experta z Prahy nebo jiného města, jelikož geografická vzdálenost nemá na online služby žádný vliv, vyřeší problematiku meta dat za nás. Jsme-li příznivci svépomocného řešení, tak se náš meta titulek musí vměstnat do 60 znaků. Další symboly nad tento počet už nahrazuje vyhledávač tečkami, což uživateli nic praktického nesdělí a návštěvnost nám to nezlepší. Následujícím cílem je dostat klíčové slovní spojení do první pětice slov, kam se dívá robot.
Máme-li klasický firemní web, nelitujeme času a vložíme jednotlivé meta titulky do stránek ručně. Pro e-shopy se stovkami položek bude výhodnější nechat si je vygenerovat automaticky. Tím se vyvarují použití stejného, takzvaně duplicitního titulku, na více podstránkách, což roboty trestají tím, že je lidem nenabízí.
Cílem meta titulku je zaujmout čtenáře natolik, aby se na platformu proklikl. Podobně jako nadpis v novinách rozhoduje o tom, jestli budou čtenáři věnovat www pozornost nebo je kvůli fádnímu názvu přeskočí.
SEO – optimalizaci neunikne ani meta popisek
Konkurenční prostředí Prahy je pádným důvodem, abychom ošetřili i webové meta popisky, které rozvíjí sdělení v meta titulku a rovněž se zobrazují při fulltextové rešerši. Pokud meta popisek vynecháme, generuje se automaticky. Roboty prostě zveřejní nějakou část obsahu. Audit webových stránek, z nějž úpravy při SEO optimalizaci vychází, tuto chybu naštěstí odhalí. Praha, respektive majitelé zdejších internetových platforem, by tedy ve jménu vlastní popularity a míry konverze neměly meta titulky podceňovat.
Při jejich sestavování se řídíme pravidly, která platí pro titulky. Rozdíl spočívá pouze v maximální délce 160 znaků, kde musíme zájemce utvrdit v odhodlání prokliknout se do našeho e-shopu nebo na službu inzerovanou na webu.
Závěrem příspěvku o významu metadat jako dílčí části SEO – optimalizace přidáváme ještě tip pro laiky nejen z Prahy. Klíčová slova můžete v metadatech časovat, skloňovat nebo zaměňovat množné číslo za jednotné. Pokud vám platforma s bídou vygeneruje jednu zakázku měsíčně, bude toho v rámci SEO k nápravě víc, než jen meta title a description. Za první krok k vašemu lepšímu obratu považujte webový audit. Potěší nás, když si ho v rámci poptávkového řízení, necháte zpracovat i od nás. Na váš povel čekáme v komentářích.